تیغه کوشن در بولدوزر چیست و چه کاربردهایی دارد


تیغه کوشن در بولدوزر چیست و چه کاربردهایی دارد


تیغه کوشن در بولدوزر چیست و چه کاربردهایی داردتیغه کوشن در بولدوزر

تیغه کوشن در بولدوزر یکی دیگر از انواع تیغه بولدوزر است. این تیغه کاربرد هایی همانند تیغه صاف یا مستقیم دارد. این تیغه در مواردی همچون مسطح سازی های طولانی و سنگین بیشتر به کار میورد.

تیغه کوشن در بولدوزر که به آن تیغه ضربه گیر نیز گفته مشود برای كمك و فشار دادن ماشين آلات گوناگون ماننـد اسكريپر استفاده ميشود و سيستم آن به گونه اي است كه ضـربه حاصـل اتصـال بـه اسـكريپر را خنثـي ميكند. همچنين مي توان از اين تيغه براي تميز كردن سطح كارگاه استفاده كرد. اين تيغه قادر به انجـام هيچگونه حركتي نمي باشد.

توجه:  همانگونه که اشاره شد تیغه کوشن در بولدوزر میتوان به استفاده از آن همراه ماشین آلاتی همچون اسکریپر اشاره نمود.

خصوصیات تیغه کوشن در بولدوزر:

تیغه کوشن بر خلاف سایر تیغه ها نمیتواند حول محور طولی دوران کند.

دارای طراحی سنگین

بشقاب مرکزی قدرتمند

بوش مقاوم در برابر سایش

لبه برش تقویت شده

در ادامه مطالبی برای آشنایی بیشتر با سایر تیغه ها نیز آورده ایم:

تیغه های عمومی و پرکاربرد تر

تيغه مستقيم : يكي از كاراترين تيغهها ميباشد و به دليل قدرت مانور زياد از تيغه U و SU كوچك تر است و ميتواند انواع گوناگون مصالح را در مسافت كم تا متوسط حمل كند. اين تيغـه قـادر بـه تجهيز با صفحه فشاري جهت هل دادن اسكريپر ميباشد.

حتماً مطالعه کنید: تیغه بولدوزر صاف ، straight blade

تيغه با قابليت همزمان زاويه گيري به جوانب و شيبدار شدن (PAT) : اين تيغه هماننـد تيغـه زاويه دار است، با اين تفاوت كه امكان حركت و زاويه دار شدن آن بيشتر است

 

تیغه های خاص و با کاربرد تخصصی تر

تيغه با شعاع انحنا متغير : هرگاه قابليت هاي تيغه SU از نظر توانايي برش، نفوذپـذيري در زمين با خصوصيات تيغه U از قبيل توانايي نگهداري بار و كاهش ريـزش از اطـراف تركيـب شـود و شعاع آن متغير شود، تيغه VRايجاد مي شود.

حتماً مطالعه کنید: تیغه بولدوزر ترکیبی ،  semi-U blade

تيغه زاويه دار  : اين تيغه در حالت عادي مي تواند زاويه ۲۵ درجه نسبت به طرفين پيـدا كند از اين تيغه براي برش كنارهها، ايجاد خاكريز، آمادهسازي و بهسـازي راه و حفـر گـودال اسـتفاده ميشود. انتهاي اين تيغه قادر به حركت به سمت جلو و عقب نيست.

یکی دیرگ از تیغه های بکار رفته در بلدوزرها نیز ریپر است:

ریپر چیست:

ریپر یا شیارزن، قطعه‌ای دراز و چنگال مانند می‌باشد که در پشت بولدوزر نصب می‌شود.
ریپر یا خراشنده ها قرن ها برای شکافتن سنگ به کار رفته اند.
امروزه برای عملیات حفاری در زمین های سخت ، ابتدا به کمک ریپر زمین را سست کرده ، سپس توسط بولدوزر عملیات حفاری صورت می گیرد.

حتماً مطالعه کنید: مجموعه مقالات ریپر Ripper در بلدوزر

خلاصه مطلب

تیغه کوشن در بولدوزر یکی دیگر از انواع تیغه بولدوزر است. این تیغه کاربرد هایی همانند تیغه صاف یا مستقیم دارد. این تیغه در مواردی همچون مسطح سازی های طولانی و سنگین بیشتر به کار میورد.
تیغه کوشن در بولدوزر که به آن تیغه ضربه گیر نیز گفته مشود برای كمك و فشار دادن ماشين آلات گوناگون ماننـد اسكريپر استفاده ميشود

دسته بندی مقالات


Copyright © Fanavaran Diesel Power 2016
ایمیل ها:   ,   hoomandini@yahoo.com

جهت پرداخت آنلاین بابت درج ریپرتاژ آگهی روی همین متن کلیک کنید